2,15 miliarda dolarów zysku netto wypracowały łącznie wszystkie spółki z Grupy Qatar Airways w roku obrachunkowym 2025. Bliskowschodni przewoźnik osiągnął tym samym poprawę w stosunku do roku poprzedniego o 28 proc. To najlepsze wyniki finansowe historii.
– Te rekordowe wyniki są świadectwem ciężkiej pracy, umiejętności i poświęcenia zespołów w całej Grupie Qatar Airways – uważa dyrektor generalny katarskiego operatora, inż. Badr Mohammed Al-Meer, który jest pracodawcą dla ponad 55 tysięcy ludzi na całym świecie.
W ostatnim roku Qatar Airways wdrożyły strategiczne partnerstwa, co dyrektor generalny argumentuje możliwością zachowania elastyczności w ciągle zmieniającym się świecie, który obejmuje zmiany w globalnych uwarunkowaniach politycznych, ekonomicznych i środowiskowych.
W całym roku obrotowym 2024/2025 (od 1 kwietnia 2024 roku do 31 marca bieżącego roku) linie lotnicze z Zatoki Perskiej vel Arabskiej przewiozły 43,1 miliona pasażerów, o ponad trzy miliony podróżnych (7,8 proc.) więcej niż w poprzednim roku fiskalnym. Odbiory nowych samolotów pozwoliły pasażerskiej spółce na wzrost oferowania o trzy proc., podczas gdy
frachtowa odnoga – dzięki zwinności w dostosowywaniu się do zmieniających się warunków rynkowych oraz skupieniu się digitalizacji i głębszej analizy działalności w oparciu o metadane – odnotowała 17-proc. wzrost przychodów, notując najlepsze wyniki finansowe od czasu pandemii COVID.
Przychody całej katarskiej grupy lotniczej urosły do poziomu 23,5 miliarda dolarów amerykańskich, o 1,4 miliarda dolarów amerykańskich więcej niż w roku 2023/2024, co pozwoliło Katarczykom na odnotowanie zysku netto w wysokości 2,1 miliarda dolarów amerykańskich. Zaraportowanie rekordowego zarobku „na czysto” to kolejne duże wydarzenie dla przewoźnika z hubem na lotnisku Hamad, gdyż w czasie oficjalnej wizyty prezydenta Stanów Zjednoczony Ameryki, Donalda Trumpa, w Dosze
Qatar Airways złożyły zamówienie na 160 samolotów szerokokadłubowych, z opcją zakupu 50 kolejnych maszyn – jest to największe zamówienie w historii branży lotniczej samolotów o szerokim kadłubie Boeinga.